Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Zoe - 25 februari 2014 18:09


Bra bok om ryggvänlig ridning. Många bra tips och bilder som beskriver bra olika saker & sist men inte minst många goda råd.

  

Av Zoe - 25 februari 2014 18:01

Nackdelen med att ha varit sjuk är att ligga still! Ligger jag still får jag ryggproblem (man lyfte tungt i 20 årsåldern vid en flytt & har fått sota för det sedan!) Så.....i helgen var det kört med ryggen. Fanns inget annat att göra än att smärtstilla & sedan försöka gå, gå, gå och ännu mer gå.


Men några mockningar blev det inte! Inte heller någon körning eller ridning. Stod och suckade i stallet över att bara få se på då det mesta gjordes. Men jag kunde rykta lite i alla fall.


Men så i går drog jag på mig stallkläderna till min makes fasa. Ska du verkligen gå ut i stallet? Japp, det skulle jag. Men eftersom att jag visiterar hästarna på micronivå (läs står nerhukad för att känna på alla benen bl.a) så kan ni ju gissa hur det slutade? Sned i ryggen!


Men det är bara ta nya tag & smärtstilla & träna motionera ännu mer!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards