Direktlänk till inlägg 23 augusti 2014

Kalk

Av Zoe - 23 augusti 2014 21:16

Jag ger mina unghästar kalk, det gillar inte Zoe. När hon upptäcker att jag stött kalket över hennes kraftfoder då tittar hon på mig och dunkar hoven i marken som för att säga "Hallå vad har du gjort med in mat? Hallå kom genast & ta bort de där!"

 

Sedan äter hon upp allt kraftfoder och kvar ligger kalkmjölet - smart häst de där!

 

Alla andra hästar jag har/haft har gillat linfröolja, men inte Zoe! Då vägrade hon totalt att äta upp kraftfodret. Det passade inte fröken, bestämd dam de där. Jag måste prova någon annan variant för att "lura" i henne det hon ska ha.

 

Nu är det äppelsesong och lite äpplen uppskattar hon i alla fall. Dom äter hon upp.

 

Jag gillar verkligen dessa ston, det är lite attityd och dom tycker ibland en hel del. Men får man dom med sig, då har man oftast en häst som sedan gör allt för en. :)

 
 
Stina

Stina

24 augusti 2014 09:17

Lucernpelletsgegga är det enda som funkar att lura i herr V sina mediciner med =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Zoe

25 augusti 2014 19:35

Kanske borde prova det, tack för tipset. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zoe - 27 april 2015 09:39

    Som det regnat, stormat, det hade torkat upp väldigt bra. Vinterhagen hade sladdats till Äntligen torr hage MEN så kom regnet IGEN och det blev lervälling. Suck!   Har fått öppna en hage som vi kallar paradiset. Lite torrare där. Igår när...

Av Zoe - 27 april 2015 09:35


      Nu är klockan 17.00 kan du vara vänlig matte & komma och släppa in oss?!           Trötta, tunga ögonlock. Det är ändå lite skönt att sola i vårsolen. ...

Av Zoe - 4 april 2015 14:42


Oj, vad månaderna går fort och det är lite dåligt med uppdateringar.   För det mesta är Zoe fortsatt en lugn & klok häst. Förutom att jag blev sur på henne då hon backade och slet sönder plastkedjorna i stallet då hon stod på gången. Hade för sig...

Av Zoe - 4 april 2015 14:30


          Vackra underbara häst, du får mitt hjärta att hoppa och rusa när du flyger fram genom hagarna. 1/4 blev Zoe 2 år.<3 Älskade häst - min dröm!     ...

Av Zoe - 11 februari 2015 07:00

Nu har 1 år gått sedan Zoe flyttade hem till oss. Var tog tiden vägen?   Hur har det gått, vad är Zoe för häst. I korthet.   *En häst som är godheten själv, det är en genomsnäll häst!   *Nyfiken! Hon har gått med Faksa vårat kallblod och ...

Ovido - Quiz & Flashcards