Alla inlägg under juli 2014

Av Zoe - 30 juli 2014 15:41

Svettig av det kvava vädret, lite trött och less det värmen som nu fortsatt vecka ut & vecka in.....MEN jag blev lycklig när Zoe kom i full galopp mot mig då jag kom till hagen. Ställde sig som fastfrusen medan jag gjorde kvällsbestyren med flughuvan osv. Nästan så jag blev så rörd att jag blev tårögd.   


Av Zoe - 24 juli 2014 19:47

Nu har man höjt till klass 2 varning på värmen. Solen håller sitt järngrepp över länet och +30 grader visar termometern som oftast, nattetid "bara" +20. Puh, man ska inte klaga men detta är för mkt av det goda.


Zoe har klarat sig bra från broms och myggbett. Hon är inte överförtjust i sprayflaskan som sprayas för att skona dom från insekter MEN hon härdar ut när man sprayar. Det är som om hon förstått att det gör henne gott!

 

I går var jag ute i 45 minuter och ryktade henne i hagen, hon står blick stilla då man ryktar och lyfter hovar ute. Hon gillar pyssel och när man sedan slår sina armar runt hennes hals och drar in doften av sommarhäst då står hon fortfarande stilla, det är såna stunder man som hästägare bara lever för.   

 

 

Av Zoe - 21 juli 2014 18:22




 


Zoe har det bra. Får fortsättningsvis leva lite "vildhästliv" ett tag till. Hon fick hovarna verkade 16/7. Skötte sig ganska bra, hade lite åsikter om hovarna bak skulle verkas. Men hovslagaren har många år i yrket och var lugn & tålmodig så det gick bra ändå. Händer inte så mycket just nu, därav lite sparsam uppdatering.



Av Zoe - 14 juli 2014 20:10

Usch vad jag uppdaterat dåligt! Men det händer inte så mycket. Zoe lever för tillfället vildhästliv och går ute på sommarbete och mår gott. Precis som en ett årings liv ska vara, leka, busa och ha lite sommarlov från alla måsten. Tids nog nu så kommer hösten och mycket hantering igen.

 

Hon är som en lång gänglig älg, högbent, men väldigt fin i hull. Inte tung och tjock av något sommarbete utan precis lagom. Svansen har vuxit en del och så även manen som återigen börjar likna en "travarman". Men det får den göra så här i sommartider.

 

Hon är mycket social och i kväll har jag ryktat henne i hagen. Vi lyfter hovarna varje dag i hagen och har lite småpyssel fast hon är lös.

 

I natt åskade det massor, bixtrade och regnade. Men med lilla Harry vid sin sida är hon lugn och trygg, stod och hängde med huvudet i hagen. Jag var nog mer illa till mods att blixten skulle slå ner i någon häst. :-/

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards