Alla inlägg den 11 februari 2014

Av Zoe - 11 februari 2014 09:26

 


Malin som fött upp Zoe skickade artiklar från tidningen Ridsport. Vilka fina vitsord Zoe fick!


#ridsport #Zoe #riksföl

Av Zoe - 11 februari 2014 09:02

Känns som om jag & Zoe känt varandra länge, märkligt att det kan kännas så. Klok häst, lite av en "tänkare" och "funderare". Påminner om vårat kallblodssto Faksa i det fallet. Hon verkar dessutom lära sig snabbt.


Zoe fick gå med ett yngre kallblodssto, men kallisen visade sig suraihop och lägga öronen, markera och vilja vara ranghög. Zoe ville äta ur samma höhög som kompisen, men se det var endast korta stunder innan hon blev bortjagad. Dag 3 blev jag så less på kallisen att jag bestämde jag att Zoe skulle få gå med Harry. Harry är våran shettisvalack född -01. Den hästen är fantastiskt snäll och en god, mogen uppfostrare. Som jag sagt i många år, "alla skulle ha en egen Harry". Det blev en bra kombination av Zoe & Harry. Dom står och äter ur samma höhög.


I Maj brukar vi ju släppa dom i sommarhagarna, få se om jag släpper ihop dessa 4 så får dom gå i flock.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards