Alla inlägg den 27 april 2015

Av Zoe - 27 april 2015 09:39



Som det regnat, stormat, det hade torkat upp väldigt bra. Vinterhagen hade sladdats till Äntligen torr hage MEN så kom regnet IGEN och det blev lervälling. Suck!


Har fått öppna en hage som vi kallar paradiset. Lite torrare där. Igår när Zoe såg mig komma gående till stallet så kom Zoe och sprang emot mig. Som det värde i hjärtat.


Även om regnet stått som spön i backen, vattnet prutat ur stuprännorna, balplasten fladdrat i vinden och presenningen vi har vid nya stallet slog och vajjade så gick Zoe lungt och tryggt till hagen. Till och med högen med grovsopor gick hon förbi.....allt detta tillsammans i detta eländiga väder. Till & med vårat kallblod var mer "på tårna" än Zoe.


Men igår då det var kav lungt inte en vindpust då stannade Zoe och tittade storögt på grovsopshögen som om det var första gången hon såg den. Men hon gick förbi även om blicken var fäst vid denna "köttätande" grovspopshög av stolar, bord och andra gamla möbler.


Svansen upp och visade tydliga tecken på brunst. Zoe är som vanligt lite "tjurig märr" när brunstperioderna kommer för att sedan som vanligt bli sitt gamla trevliga jag.


Zoe fick gott omdömme av veterinären som var hit och vaccinerade.

Fint sto, vacker huvud och vaken blick, hög i manken (högre än hens 3 åring), hen tittade även på stammtavlan. Och gav omdömmer ganska mycket fullblod i stammen och möjligen temperament och syftade på morfar.


Vi pratade om unghästar och inridning. Jag fick tips av en skicklig inridare som var mjuk och lätt i handen och hanteringen vid inridningen. Jag har tagit beslutet att låta någon annan rida in Zoe. Nog för att jag ridit in några hästar vid det här laget MEN det har varit kallblod och det är lite annan mentalitet i denna - jag vill inte misslyckas. Och tänker därför låta någon skicklig ryttare göra denna del.


Hon är så fin och jag vill endast ge henne det bästa!

Av Zoe - 27 april 2015 09:35




Nu är klockan 17.00 kan du vara vänlig matte & komma och släppa in oss?!




 


Trötta, tunga ögonlock. Det är ändå lite skönt att sola i vårsolen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards