Alla inlägg den 4 april 2015

Av Zoe - 4 april 2015 14:42

Oj, vad månaderna går fort och det är lite dåligt med uppdateringar.


För det mesta är Zoe fortsatt en lugn & klok häst. Förutom att jag blev sur på henne då hon backade och slet sönder plastkedjorna i stallet då hon stod på gången. Hade för sig att under några veckor vara rädd för än det ena än det andra. Då blev jag sur på hene! Jag gillar inte ouppfostrade hästar. MEN till hennes försvar så var nog dessa "tjuriga" veckor för att hon brunstade, för hon var grinig & tjurade ihop.


Nu är som vanligt igen & går som en gammal häst, står snällt och är så där god och mysig som hon brukar vara. Hon går med huvudet nere vid mina knäskålar, väldigt lågt vill säga då hon går till & från hagen till exempel.


Nästa gång hon brunstar då ska jag låta henne vara och inte grejja så mycket med henne.


2 år har hon hunnit bli. Dagen till ära hade min make köpt en tårta i år igen då hon fyllde år. Det är bara Zoes födelsedag vi firar av djuren, för det är bara den dagen som koms ihåg. Lätt då det är 1 April.


    

Av Zoe - 4 april 2015 14:30

       


Vackra underbara häst, du får mitt hjärta att hoppa och rusa när du flyger fram genom hagarna. 1/4 blev Zoe 2 år.<3 Älskade häst - min dröm!    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards